De melding kwam binnen op zaterdagochtend rond 09:07 bij de ambulancepost. Via het P2000 netwerk werd dit bericht verzonden naar de ambulance hulpdienst.
Een valt onder de P2000 Zuid-Holland Zuid. De hulpdiensten in Een reageren onder meer op 112 meldingen die bij deze veiligheidsregio binnenkomen. 112 meldingen worden via het P2000 netwerk naar de juiste brandweer, ambulance en/of politie gestuurd.
Deze maand zijn er door ons 0 meldingen in Een gemeld.
De 21-jarige autocoureur Joey Alders uit Anna Paulowna zou deze ochtend in Barcelona zijn eerste wedstrijd van het jaar rijden. Zaterdagochtend werd hij onverwacht door de autosportbond FIA gediskwalificeerd. Alders zou volgens de FIA onder de ranking goud vallen, terwijl hij officieel als zilveren rijder deelnam. "Ik ben met stomheid geslagen. Om onbekende redenen ben ik nu een gouden rijder", vertelt Alders aan NH Nieuws. Eerder won Alders in 2019 en 2020 de titel bij de Aziatische Formule 3-races. Dit jaar zou Alders voor het eerst deelnemen in een andere klasse, de LMP3-klasse. Tijdens de eerste trainingsochtend afgelopen maandag reed Alders het snelst van allemaal, wat achteraf niet meehielp aan het behouden van de zilveren titel. Manager Danny Pormes en (stief)vader van Alders laat weten: "Hij heeft wel de snelheid, maar niet de ervaring van een gouden rijder. Joey mag zondagochtend niet van start gaan, omdat een team mag bestaan uit twee zilveren (jonge) rijders en één bronzen (oudere) rijder: Joey is nu een gouden rijder." De FIA is verantwoordelijk voor de ranking brons, zilver en goud en nam de doorslaggevende beslissing die leidde tot diskwalificatie voor Alders. Onduidelijk is waarom de FIA Alders als 'gouden rijder' bestempelt en volgens Alders en Pormes ontbreekt dan ook de motivatie daarvoor. "Om mee te mogen rijden moet ik geclassificeerd worden als zilveren rijder. Dit weekend mag ik dus helaas niet meerijden, maar we komen terug: sterker dan ooit", benadrukt Alders. Tekst loopt door onder de video. Nieuwe Max Verstappen? Wie gelooft dat talent alleen in de genen zit heeft het mis, want Joey Alders bewijst het tegendeel. Alders is de eerste uit zijn familie die in de motorsport terecht is gekomen en kende niemand uit deze racewereld. In 2017 wint Alders het Nederlandse kampioenschap karten en behaalt met karten de zesde plek op het WK. In 2018 begint hij zijn auto-avontuur bij Van Amersfoort Racing Formule 4 en vanaf daar trapt Alders het gaspedaal flink in. In 2019 begint hij met racen in Azië en creëert zo zijn eigen verhaal en avontuur. Twee kampioenschapstitels van de Aziatische Formule 3-races zijn het resultaat. "Wanneer er aan mij gevraagd wordt: 'Word jij de nieuwe Max Verstappen?' Zeg ik altijd heel duidelijk: Nee, ik word de eerste Joey Alders." (Be)studeren Alders begon zijn middelbare schooltijd op het Willem Blaeu in Alkmaar, een school speciaal voor topsporters, omdat hij destijds ook al een karttalent bleek te zijn. "Als je vrij moest krijgen voor je sport, was dat daar veel gemakkelijker te regelen dan op een normale school. Alleen in de brugklas liep dit een beetje uit de hand: toen hadden we uiteindelijk 500 absente uren voor het karten." Als Alders destijds niet was gaan karten had hij een heel ander pad bewandeld: "Dan had ik denk ik mijn havo-diploma afgemaakt en was ik luchtmacht gaan doen en piloot geworden." Sinds twee jaar is hij definitief met school gestopt en richt hij zich volledig op het racen. Ook zijn er geen afleidingen in de liefde: "Op Instagram krijg ik wel eens een privébericht van een vrouw, maar daar ben ik op dit moment vrij weinig mee bezig: ik ben alleen maar bezig met het racen." Fit blijven Alders benadrukt het belang van fit zijn in de raceauto en het lukt hem om, ondanks de gesloten sportscholen tijdens de lockdown, zijn trainingsschema door te zetten. "We wonen op 200 meter van de atletiekbaan, dus gelukkig kon ik daar blijven rennen en trainen. Thuis hadden we een kamer over, die we hebben omgebouwd tot indoor sportschool met beperkte attributen." Tijdens het racen is gewicht van groot belang, vertelt Alders: "In de autosport gaat alles tot in het lichtste detail, dus elke gram die je lichter bent is een voordeel in de motorsport. Ik weeg op dit moment 66 kilo: dat werkt alleen maar in mijn voordeel." Daarnaast is de g-kracht door de enorme snelheden van toepassing en een grote factor tijdens het racen. Tijdens de snelheden, van soms wel 270 kilometer per uur, krijgt het lichaam het tijdens het remmen flink wat te verduren: "We hebben bij deze snelheden een remweg van minder dan 100 meter, dus onder het remmen komt er drie tot vier keer de g-kracht op je nek: dus vier keer het gewicht van je eigen hoofd dat je op dat moment op je nek krijgt." Alders vertelt over het remmen, waarbij er flinke druk op het rempedaal moet worden uitgevoerd, om de raceauto in snelheid te verminderen: "Normaal, in een gewone auto, zit er als je remt rembekrachtiging op en trap je het pedaal in en hoef je niet heel veel kracht te zetten. Om gewicht te besparen, zit dat hulpsysteem niet bij ons in de auto's. Dus alle kracht die wij moeten genereren komt uit eigen geding. Het rempedaal moeten wij indrukken met een gewicht van 120 kilo bij elke bocht, met ons linkerbeen." Oneerlijkheid in de sport "Er is wel sprake van oneerlijkheid in de sport zelf: 'money talks'. Het is nooit anders geweest: in de Formule 1 betalen de rijders: blijkbaar gaat het dus meer om geld, dan om talent in de Formuleklasse. Ik heb alles gewonnen wat er te winnen valt: in 2019 Renault-kampioen en in 2020 Formule 3-kampioen: uiteindelijk komt daar niets van terecht, dat wordt niet gezien", aldus Alders. Alders deed eerder mee aan het Aziatisch Formule 3-kampioenschap en geeft aan dat veel mensen niet op de hoogte zijn dat Formule 1-racers ook aan deze Aziatische Formule 3 meededen. "Als je kijkt naar de startstrip, deden ook twee Formule 1-rijders mee aan het kampioenschap: Nikita Mazepin en Pietro Fittipaldi. Dat zijn twee grote coureurs waar ik tegen heb gereden en die nu in de Formule 1 hebben gereden." Alders vindt dit dubbel. "Dan zit je thuis naar een wedstrijd te kijken, terwijl je weet dat je zelf het kampioenschap in de Formule 3 van ze gewonnen hebt." Alders stapte daarom dit jaar met zijn (stief)vader over van Formule-auto's naar de LMP3-klasse. Formule 3 en LMP3-klasse liggen dicht bij elkaar, waarbij het verschil hem vooral zit in de auto en het aantal pk: "Je hebt aan de ene kant de Formule 3 en dat zijn open races, geen dak, banden zijn bloot, geen kappen boven de banden. Ik race nu in een LMP3-auto en dat is vrij vergelijkbaar met een Formule 3-auto, alleen zit er een dak boven mijn hoofd en zitten er kappen over de banden heen. Formule 3 is licht en flexibel en weegt 500 kilo, met een motor van 270 pk. Deze auto waar ik dit weekend in zou rijden, weegt 950 kilo en deze motor levert 450 pk." Dure sport Na de behaalde kampioenschappen in de Formule 3 hoopten Alders en Pormes dat sponsoren hen zouden benaderen. Dit gebeurde echter niet, waarom weten ze niet. Vanwege een slechte timing of wellicht te weinig interesse: het is lastig vast te stellen: "Of dat het komt door de coronacrisis. In februari 2020 werd ik kampioen en in maart 2020 is heel onze wereld op slot gegaan", besluit Alders. Hij hoopt dat in de LMP3-klasse het talent meer spreekt dan het geld: "Heel eerlijk, op dit moment betalen we alles nog steeds zelf." "Het is sowieso heel lastig om sponsoren te krijgen, zeker in deze coronatijd, waar niet alle bedrijven even goed overleven. Het was al lastig en het is de laatste tijd alleen maar lastiger geworden", aldus Alders. Ook ziet hij dit terug in de meeste raceteams zelf, waarbij veel teams struggelen om overeind te blijven. Diskwalificatie Waar Alders eerder aangaf hoop te hebben in de LMP3-klasse, om zo zijn talent te kunnen laten zien, is deze diskwalificatie wel een extreem voorbeeld. Ondanks de diskwalificatie dit weekend, bewijst Alders werderom dat hij talent heeft en ergens voor staat: "Ik blijf gewoon die nuchtere Hollander, die pannenkoek uit Anna Paulowna, die rondjes rijdt en toevallig snel is", aldus Alders. Vandaag zou Alders om 11.00 uur de '4 Hour Race' in Barcelona rijden. Tijdens deze race van vier uur, zou Alders met zijn teamleden ieder 1,5 uur racen. Vanwege diskwalificatie zal Alders als enige van het team niet aan de race deelnemen.
De aalscholverkolonie strekt zich uit over meer dan een kilometer. Ongeveer 2.000 nesten zijn bezet. "Het is de grootste aalscholverkolonie van Nederland", zegt boswachter Leon Kelder trots. "Er broeden ook lepelaars en reigers. Meeuwen en kraaien scharrelen er tussendoor op zoek naar eten." Het resultaat ligt aan onze voeten: een aalscholverei dat in een moment van onoplettendheid door een kraai is geroofd en leeg geslurpt. De Vooroever is dertig jaar geleden aangelegd als de oplossing voor een slibprobleem. De waterzuivering bij Andijk zat met duizenden kubieke meters slib in de maag. Er is toen tegen de strakke IJsselmeerdijk een zone gemaakt met eilandjes, ondiepten en langgerekte stukken water die door een moeras zijn afgeschermd van het IJsselmeer. "Het is nu een kraamkamer voor jonge vis, er groeien zeldzame planten en het is de broedplaats voor ontelbare vogels." Boswachter Leon waakt namens Staatsbosbeheer over de natuur van het gebied. De Vooroever strekt zich kilometers uit van Medemblik tot Andijk. Vanaf de dijk zijn veel vogels goed te bekijken. "Die zwart-witte eendjes daar, dat zijn kuifeenden. Er zwemmen ook veel grauwe ganzen. Daar is zelfs al een paartje met jongen", wijst Leon. "De mannetjesgans, de gent, jaagt continu andere ganzen weg die iets te dicht bij zijn kroost in de buurt komen. Een elegante witte verschijning komt aangevlogen. "Kijk een lepelaar, die gaat vast in het riet landen!" Wat ook prompt gebeurt. "Hij is op zoek naar nestmateriaal." In een mum van tijd heeft de lepelaar een rietstengel in zijn lepelbek en gaat hij er weer vandoor. Stinkende smurrie Met waadpakken aan gaan we het afgesloten moerasgedeelte in. Overal zijn nesten van ganzen te zien. Er liggen ook veel losse eieren, verlaten en vies. "Pas op hoor, dat zijn oude eieren van vorig jaar. Als je daar op gaat staan, ploffen ze en zit je onder de stinkende smurrie." We zien hier en daar een nest dat al bijna klaar is vol eieren, wel acht of tien. In andere liggen er nog maar twee of drie. "Vogels leggen niet in één dag hun hele nest vol eieren", vertelt Leon terwijl we afstand houden van een gans die zich op haar nest verbergt en zich zo klein mogelijk maakt. "Ze leggen iedere dag een ei en gaan pas echt broeden als het hele nest vol ligt. Dan pas komen de eieren tot ontwikkeling en komen ze allemaal tegelijkertijd uit." Mannetjes buizerd We vinden veel vogelbotjes. Jongen van eerdere broedjaren die het niet hebben gehaald. "Verreweg de meeste vogels halen het einde van hun eerste levensjaar niet. Ze zijn niet fit genoeg of hebben niet snel genoeg geleerd om voor zichzelf te zorgen." We staan even stil bij wat botjes die, gezien de schedel met een kromme snavel, hebben toebehoord aan een grote roofvogel. Een buizerd, kiekendief of havik. Leon ontdekt iets bijzonders: "Kijk nou, er zit een ring om dit botje van zijn poot! Het is een Nederlandse ring, dat kan ik wel zien." Na wat opzoekwerk op de computer zijn we er uit: Leon heeft de vogel, een mannetjes buizerd, zelf geringd in 2019! "Dat is kras zeg. Ik heb hem iets verderop in de Vooroever op zijn nest geringd toen hij nog een kuiken was. Die is niet oud geworden." Ongewenste opfrissing Nadat we de opnamen hebben voltooid en op weg zijn naar de dijk waar onze auto's staan, gebeurt er nog iets wat ons bijna de hele uitzending kost. We lopen alle drie in waadpakken door het IJsselmeerwater dat tot ons middel reikt. Leon, die voorop loop, struikelt over iets dat op de bodem ligt, een steen of zo. Hij valt voorover en een gulp ijskoud water stroomt zijn waadbroek in. "Wat is dat nou?", roept hij verbaasd. Cameraman Jean probeert om Leon en zijn obstakel heen te lopen, maar ook hij glijdt uit. Jean probeert zich te herpakken, maar ook de tweede balanszoekende stap vindt geen vaste grond en langzaam valt Jean om, met de zware camera op zijn schouders! Gelukkig glijdt Jean een beetje tegen Leon aan die hem aan zijn schouders boven het water kan houden. De camera is gered, en dus ook onze uitzending. Jean frist ook ongewenst op door een slok koud water in zijn waadpak. Ik schuifel heel voorzichtig vooruit en tast met mijn voeten het ding af dat hier onder water ligt. Het is een flinke buis van zo'n tachtig centimeter doorsnee. "Ah, hier ligt die duiker dus!"
In de serie Remy en zijn vrienden volgt NH Nieuws het reilen en zeilen op Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna. Deze keer zijn we bij de Europese zeearenden. Er liggen twee eieren in het nest. Zouden ze bevrucht zijn? Bij de flamingo's is de uitbreiding in ieder geval wel gelukt. Ook de jongste telgen lopen nu buiten in de groep. En tenslotte gaan we op ziekenbezoek, gier Ruppel is gewond geraakt bij een onhandige actie. Het zijn spannende dagen bij Hoenderdaell. De Europese zeearenden zitten om beurten op het nest. Er liggen twee eieren in, maar het is niet zeker of de eieren ook daadwerkelijk bevrucht zijn. Dat beide vogels elkaar trouw afwisselen is wel een indicatie dat er misschien kleine zeearenden op komst zijn. Op het nest is een camera gericht, dus de zeearenden zijn voor iedereen te volgen. Soms halen de verzorgers een van de eieren uit het nest om het in de broedmachine uit te laten komen, maar deze keer mogen de zeearenden het allemaal zelf doen. "In principe moeten ze dat kunnen, twee jongen opvoeden", zegt hun verzorger Saskia. "Dus als ze allebei bevrucht zijn en uitkomen, gaan we kijken wat de ouders gaan doen." Flamingo's De groep Chileense flamingo's blijft zich uitbreiden. De jongste telgen zijn nu bij de groep buiten gekomen. Je herkent ze duidelijk, want de zes jonge vogels zijn bijna nog helemaal grijs. "En als je goed kijkt zie je ook de twee jongen van vorig jaar nog", zegt Saskia. "Die hebben nog een beetje een grijze nek en een hele zwarte snavel." Er zitten nu dus flamingo's van verschillende leeftijden in de groep. Bang voor inteelt is Saskia niet: "Het duurt vier tot vijf jaar voordat de flamingo's geslachtsrijp zijn. We hebben dus nog een jaar of twee, drie voor de oudste vogels zover zijn. Maar tegen die tijd zullen we moeten gaan uitwisselen met andere dierentuinen. Een grote groep werkt wel goed voor de voortplanting. Flamingo's zitten graag in grote groepen." In het wild leven de flamingo's in groepen van wel honderden vogels, maar daarvoor is bij Hoenderdaell natuurlijk geen plek. Ruppel Ruppel, de Ruppelsgier, ziet er beetje zielig uit. Zijn rechtervleugel is geblesseerd. Daarom zit ie tijdelijk in een verblijf waar vliegen even niet kan. "Hij heeft zeer waarschijnlijk zijn vleugel gekneusd", legt Saskia uit. "Vandaar dat 'ie helemaal slap hangt." Hoe het precies gebeurd is, weten de verzorgers niet. Volgens de dierenarts is de vleugel niet gebroken, maar gekneusd. Hij moet rust hebben. Vandaar dat Ruppel nu in een klein hok zit. Saskia: "Als hij in een grote voliere zou zitten, vliegt ie toch naar boven en gebruikt ie zijn vleugels iedere keer. Dan duurt het alleen maar langer." Inmiddels zijn we een paar weken verder en vliegt Ruppel alweer een beetje voorzichtig rond. Je ziet nog wel aan hem dat er iets is met zijn vleugel, maar mogelijk blijft dat ook zo. Kijk hier voor meer afleveringen van Remy en zijn vrienden.
Voor Zenka Leenders uit Amstelveen staat dit weekend in het teken van de verhuisdozen in- en uitpakken. Na maandenlang in een hotel te hebben gewoond is hij dolblij met zijn nieuwe woning in een oud kantoorpand. Samen met vier anderen betrekt hij dit weekend een van de spoedwoningen als economisch dakloze. "Ik ben echt heel dankbaar", vertelt Zenka dit weekend tegen NH Nieuws. De vijf woningen aan de Bovenkerkerweg in Amstelveen zijn onderdeel van een pilot van onder andere de gemeente en De Regenboog Groep, een organisatie die zich inzet voor dak- en thuislozen. Deze woningen zijn bedoeld voor de zogeheten economisch daklozen. "Dat zijn mensen die geen verslaving of psychiatrische problematiek hebben, maar daardoor geen recht hebben op maatschappelijke opvang en tussen wal en schip vallen op de woningmarkt", vertelt wethouder Marijn van Ballegooijen. Landelijk probleem Volgens De Regenboog Groep is het een landelijk probleem, al is lastig te zeggen hoe groot het probleem precies is en of de coronacrisis er invloed op heeft. "Omdat zij ook meestal zelf wat kunnen regelen en nog niet aankloppen bij instanties", vertelt projectmanager Juul Gemmeke. Toch blijven de vijf noodwoningen een tijdelijke oplossing, er zijn op dit moment simpelweg te weinig woningen om de steeds groter wordende groep onderdak te bieden. Wethouder Ballegooijen erkent de situatie en legt uit dat er nog een paar jaar geduld nodig is voor dit probleem is opgelost.
Rinus van Kalmthout staat aan de vooravond van zijn tweede seizoen in de IndyCar. De coureur uit Hoofddorp kende een prima eerste jaar in de Amerikaanse Formule 1 waarin hij Rookie of the Year werd. "Ik denk dat we dit jaar wel voor een vijfde of zesde plek in het kampioenschap kunnen gaan." "We staan er echt heel goed voor", zegt Van Kalmthout, die zich voorbereid op de eerste race van het seizoen. Tijdens de testdagen was de coureur de snelste op Barber Motorsports Park, waar nu ook de eerste race wordt verreden. "Het zegt nog niet alles, maar met de snelheid zit het dus wel goed." Vorige week werd de voorbereiding wel even opgeschrikt door een harde crash op de Indianapolis Speedway. Van Kalmthout verloor met 350 kilometer per uur de macht over het stuur door een harde windvlaag en knalde hard tegen de muur. "Het was een heel raar moment. Ik stuurde in en het gebeurde laat in de bocht, waardoor ik werd verrast." Het ongeluk leverde de 20-jarige coureur 'slechts' een gebroken vinger op. "Ik ben er heel goed vanaf komen. Maar het is natuurlijk balen, want het zijn geen goedkope auto's. Daarom wil ik dus extra graag alles goed maken voor het team." Tekst loopt door onder de tweet. Seizoensouverture De eerste race staat gepland op het Barber Motorsports Park (Alabama), waar 20.000 toeschouwers op de tribune mogen zitten. Als Van Kalmthout een race moet aanstippen waar hij verwacht hoge ogen te gooien, denkt hij dat het al op zeer korte termijn moet lukken. "Als het aan mij ligt dit weekend. We zijn nog nooit zo sterk geweest met testen. Het zag er al heel snel sterk uit. Mijn team heeft al vaker een podium gepakt op Barber, dus ik denk zeker dat het mogelijk is." Vorig jaar werd Van Kalmthout de Rookie of the Year en eindigde hij als veertiende in het kampioenschap. Dat smaakt naar meer. "Die stijgende lijn wil ik aan blijven houden. Ik denk dat we dit jaar wel voor een top-5 of top-6 in het kampioenschap kunnen gaan. Het potentieel is er zeker. Ik denk dat we constant voorin mee kunnen doen." Geen Rookie meer Ondanks een uitstekend eerste seizoen, voelt Van Kalmthout juist minder druk dan het afgelopen seizoen. Bij andere coureurs heeft hij inmiddels het nodige respect afgedwongen en daarnaast is hij geen rookie meer. "Iedereen weet nu dat ik een harde racer ben en dat ik knok voor mijn positie op de baan. Ik ben echt een obstakel en dat weten zij nu. Dat accepteren ze nu gelukkig ook. Dat is de rijder die ik ben en daar ga ik niets aan veranderen. Zo lang het maar fair blijft, want ik wil geen dirty driver zijn." Van Kalmthout rijdt zondagavond (21.30 uur Nederlandse tijd) zijn eerste race van het seizoen op Barber Motorsports Park. Afgelopen jaar maakte NH Sport onderstaande reportage over Rinus van Kalmthout.
Tata Steel vraagt zich af of het wel passend is dat de provincie samen met gemeenten een brandbrief heeft gestuurd naar Den Haag, met de roep om scherpere regels voor de staalfabriek bij IJmuiden. Er zou daarmee een 'ongelijk speelveld' ontstaan met andere Europese staalbedrijven, schrijft Tata-directeur Hans van den Berg aan de provincie. Aanleiding voor de brandbrief van de provincie en de gemeenten is de uitkomst van het RIVM-onderzoek naar de gezondheid van inwoners van de IJmond. Daaruit blijkt dat zij vaker last hebben van acute gezondheidsklachten als hoesten, benauwdheid of prikkelende ogen dan op andere plekken in Nederland. Ook komen hartklachten, diabetes en longkanker vaker voor dan in vergelijkbare gebieden. Hoewel het onderzoek geen antwoord geeft op de vraag wat de oorzaak van de gezondheidsklachten is, roept de provincie in de brandbrief naar Den Haag op tot 'scherpere regelgeving' voor Tata Steel, in het bijzonder voor kooksfabriek 2. De Dorpsraad Wijk aan Zee ziet die fabriek als de belangrijkste oorzaak van alle overlast en vraagt al sinds 2013 om sluiting. Ook gedeputeerde Jeroen Olthof (PvdA) van de provincie zei deze week dat hij vindt dat kooksfabriek 2 'zo snel mogelijk' moet sluiten. 'Fors maatregelenpakket' In de brief aan Olthof zegt Tata Steel Nederland-directeur Hans van den Berg vraagtekens te hebben over die roep om strengere regelgeving. "Ik wil nogmaals benadrukken dat gezondheid in ieders belang is, maar wij vragen ons af of het opportuun is om naar aanleiding van dit tussenrapport, dat over gezondheid in de IJmond in den brede gaat, reeds een oproep in Den Haag te doen tot strengere nationale regelgeving voor specifiek Tata Steel. Zo zou voor Tata Steel een ongelijk speelveld ontstaan in relatie tot andere Europese staalbedrijven, terwijl Tata Steel juist hard werkt aan een fors bovenwettelijk maatregelenpakket." Met dat laatste doelt Van Den Berg op de zogenoemde roadmap die Tata in het leven heeft geroepen om de overlast door de fabriek terug te dringen. Een nieuw afzuigsysteem moet er bijvoorbeeld zorgen voor minder overlast van kooksfabriek 2. Daarvoor zijn miljoeneninvesteringen nodig. "Ik wil u vragen om voor wat betreft de leefomgeving ook gezamenlijk op te trekken richting Den Haag, om zo gezamenlijk aan oplossingen te werken", schrijft Van Den Berg verder aan gedeputeerde Olthof. "Ik ben er van overtuigd dat wij zo tot een kennis en arbeids- intensieve maakindustrie met nieuw elan kunnen komen waar de hele regio weer trots op kan zijn." Controles Een dag na de publicatie van het RIVM-onderzoek maakte de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied bekend kooksfabriek 2 van Tata het komende half jaar extra streng te controleren. Uit een analyse van de milieudienst bleek namelijk dat het aantal meldingen van stankoverlast sinds begin 2019 niet afneemt, maar juist toeneemt.
Bekijk ook:
P2000 Nederland